Öğretim Üyelerimizin Seçilmiş Eserleri
Doç. Dr. Osman USLU
Araştırma Alanları: Örgütsel Psikoloji, Liderlik
SSCI Kapsamındaki Makaleler
Schermer, J., A., Rogoza, R., & Uslu, O. et al. (2023). Humor Styles across 28 Countries. Current Psychology, 42, 16304-16319. https://doi.org/10.1007/s12144-019-00552-y.
Jonason, P., K., Zemojtel-Piotrowska, M., Uslu, O. et al. (2020). Country-level correlates of the Dark Triad traits in 49 countries. Journal of Personality, 88(6), 1252-1267.
Esci-Scopus Kapsamındaki Makaleler
Terzi Çoban, D., & Uslu, O. (2023). Adaptation of employee social identity scale into Turkish. Social Identities, 29(6), 555–566. https://doi.org/10.1080/13504630.2024.2336963.
Schermer, Brankovic, Uslu, O., & Kruger et al. (2023). Loneliness and Vertical and Horizontal Collectivism and Individualism: A Multinational Study. Current Research in Behavioral Sciences, 4, 100105.
Uslu, O. (2021). ‘Being Alone Is More Painful than Getting Hurt’: The Moderating Role of Workplace Loneliness in the Association between Workplace Ostracism and Job Performance. Central European Business Review, 10(1), 19-38.
Uslu, O. (2021). Does Self-Esteem Really Matter? Determining the Role of Self-Esteem in Cynical-Silent Employees. Eskisehir Osmangazi Üniversitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Dergisi, 16(3), 615-637.
Uslu, O. (2019). A general overview to leadership theories from a critıical perspective. Marketing and Management of Innovations, (1), 161-172.
Özen Kutanis, R., Ardıç, K., Uslu, O., & A, Karakiraz (2014). Emotional Intelligence, Fear Based Silence and Trust to Manager: A Case Study. Polish Journal of Management Studies, 10(2),133-142.
Ulakbim/TR-Dizin Kapsamındaki Makaleler
Karakiraz, A., Uslu, O. & Özsoy, E. (2023). Turkish adaptation of the workplace ostracism scale. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 9(2), 151-161.
Uslu, O. (2022). Ticaret ve Sanayi Odalarında Üye İlişkileri Yönetimi ve Bilişim Teknolojilerinin Sürece Katkıları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(4), 1109-1128.
Uslu, O., & Terzi Çoban, D. (2022). Kariyerist Eğilimlerin İzlenim Yönetimi Taktikleri ile İlişkilerinde Karanlık Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(4), 1417-1432.
Uslu, O., & Ardıç, K. (2022). Babacan Liderlik ve Yöneticiye Güven İlişkisinde Güç Mesafesi, Bireycilik ve Toplulukçuluğun Düzenleyici Etkilerinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(1), 279-291.
Uslu, O. (2021). Investigation of the Effects of Turkish Employees’ Cultural Values on Their Career Values. Manas Journal of Social Studies, 10(3), 1815-1827.
Uslu, O. (2021). Karanlık Liderlik Tarzları: Kavramsal Bir Degerlendirme. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 901-924.
Uslu, O. & Ardıç, K. (2017). Kültürel Değerlerin İş Doyumuna Etkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 748-755.
Özen Kutanis, R., Özsoy, E., Karakiraz, A., Aras, M., Erol, E, & O. Uslu (2015). Örgüt Kültürü Çalışmalarının Yöntem ve Kapsam Bakımından İncelenmesi: Lisansüstü Tezler Üzerinden Bir İnceleme. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 123-142.
Özsoy, E., Uslu, O., Karakiraz, A., & M. Aras (2014). İş Tatmininin Ölçümünde Ölçek Kullanımı: Lisansüstü Tezleri Üzerinden Bir İnceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(1), 232-250.
Esci-Scopus Kapsamındaki Kitap Bölümleri
Uslu, O. (2023). Is it Always Fine? Negative Consequences of Technology Use on Employee Behavior: A Review, in Organizational Behavior in the Digital World. (Ed.) Cogenli, M. A. (221-231), Nova Science Publishers, New York.
Uluslararası Projeler
Joint Research on Organizational Behavior in the Digital World. (2023) Araştırmacı) (The European Scientific Collaboration Project tarafından desteklenmiştir.) Proje no: Proje no: 202327.
Multifaced View on Loneliness Phenomenon and Vertification of the Model of Loneliness, Shyness and Self-Esteem. (2017-2020) (Araştırmacı) (Polonya Yüksek Öğretim ve Bilim Bakanlığı tarafından desteklenmiştir.) Proje no: 0101/DIA/2017/46.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Doç. Dr. Fatih ÖZDİNÇ
Araştırma Alanları: Çevrimiçi İşbirliği, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi, Bilgisayar Bilimleri Eğitimi
SSCI Kapsamındaki Makaleler
Tüzün, H., & Özdinç, F. (2016). The effects of 3D multi-user virtual environments on freshmen university students’ conceptual and spatial learning and presence in departmental orientation. Computers & Education, 94, 228-240.
Balcı, A., Aydogdu, B., & Özdinç, F. (2021). An Investigation of Science Teachers’ Web Pedagogical Content Knowledge. Croatian Journal Educational/Hrvatski Casopis za Odgoj I Obrazovanje, 23(1).
Aydogdu, B., Kasapoglu, K., Duban, N., Selanik Ay, T., & Ozdinc, F. (2020). Examining Change in Perceptions of Science Teachers about E-STEM. Journal of Baltic Science Education, 19(5), 696-717.
Esci-Scopus Kapsamındaki Makaleler
Özdinç, F., Kaya, G., Mumcu, F., & Yıldız, B. (2022). Integration of computational thinking into STEM activities: an example of an interdisciplinary unplugged programming activity. Science Activities, 59(3), 151-159.
Özdinç, F., & Altun, A. (2014). Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Adaylarının Programlama Sürecini Etkileyen Faktörler. Ilkogretim Online, 13(4).
Akdeniz, M., & Özdinç, F. (2021). Maya: An artificial intelligence based smart toy for pre-school children. International Journal of Child-Computer Interaction, 29, 100347.
Mumcu, F., Kidiman, E., & Özdinç, F. (2023). Integrating Computational Thinking into Mathematics Education through an Unplugged Computer Science Activity. Journal of Pedagogical Research, 7(2), 72-92.
Ulakbim/TR-Dizin Kapsamındaki Makaleler
Bülbül, H., & Özdinç, F. (2022). How Real is Augmented Reality in Preschool? Examination of Young Children’s AR Experiences. Journal of Theoretical Educational Science, 15(4), 884-906.
Arslan, H., Pala, F. K., Battal, A., & Özdinç, F. (2017). Teachers’ Opinions on the Usability of Interactive Board Software Antropi Teach. SDU International Journal of Educational Studies, 4(1), 1-11.
Kuzgun, H., & Özdinç, F. (2017). Eğitsel sosyal ağ ortamı Edmodo’nun kullanılabilirliğinin incelenmesi.
Erhan, Ü. N. A. L., & Özdinç, F. Teknoloji Destekli İşbirliğine Dayalı Öğrenme Sürecine İlişkin Öğretmen Adaylarının Deneyimlerinin İncelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 794-810.
Yılmazsoy, B., Özdinç, F., & Kahraman, M. (2018). Sanal sınıf ortamındaki sınıf yönetimine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi.
Akdeniz, M., & Özdinç, F. (2021). Eğitimde Yapay Zeka Konusunda Türkiye Adresli Çalışmaların İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 912-932.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dr. Öğr. Üyesi Emre Baysan
Araştırma Alanları: Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri ; Teknoloji ve Yenilik Yönetimi ; Veri Bilimi ve Analitiği
Ulakbim/TR-Dizin Kapsamındaki Makaleler
Baysan, E., & Çetin, Ş. (2019). Eğitimde Bilişim Teknolojilerinin EtikKullanımı Ölçeğinin Geliştirilmesi Çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 17(2), 394–417.
Baysan, E., Bayra, E., & Demirkan, Ö. (2018). Teknoloji Destekli İşbirliğine Dayalı Eğitim Ortamları Araştırmalarına İlişkin İçerik Analizi 2010-2015. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(35), 1–22.
Baysan, E., & Uluyol, Ç. (2016). Arttırılmış Gerçeklik Kitabının Ag-Kitap Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi ve Eğitim Ortamlarında Kullanımı Hakkında Öğrenci Görüşleri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 7(14), 55–78.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Arş. Grv. İsmail KAYADİBİ
Araştırma Alanları: Yapay Zeka, Görüntü İşleme, Karar Destek Sistemleri
SCI Kapsamındaki Makaleler
Kayadibi, İ., Güraksın, G. E., & Köse, U. (2023). A Hybrid R-FTCNN based on principal component analysis for retinal disease detection from OCT images. Expert Systems with Applications, 120617.
Kayadibi, I., & Güraksın, G. E. (2023). An early retinal disease diagnosis system using OCT images via CNN-based stacking ensemble learning. International Journal for Multiscale Computational Engineering, 21(1).
Kayadibi, İ., & Güraksın, G. E. (2023). An Explainable Fully Dense Fusion Neural Network with Deep Support Vector Machine for Retinal Disease Determination. International Journal of Computational Intelligence Systems, 16(1), 28.
Kayadibi, I., Güraksın, G. E., Ergün, U., & Özmen Süzme, N. (2022). An Eye State Recognition System Using Transfer Learning: AlexNet-Based Deep Convolutional Neural Network. International Journal of Computational Intelligence Systems, 15(1), 49.
Ulakbim/TR-Dizin Kapsamındaki Makaleler
Kayadibi, İ., Güraksın, G. E., & Ergün, U. (2022). ESA tabanlı göz durumu tespitinde görüntü önişlem yöntemlerinin etkisi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 11(3), 496-505.
Uluslararası Projeler
Smart and Digital Agriculture. (2021). Araştırmacı, (Türkiye Ulusal Ajans tarafından desteklenmiştir.) Proje No: 2021-1-TR01-KA220-VET000028123.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________